Alla inlägg under februari 2008

Av Veronica - 29 februari 2008 21:05

...ska och hälsa på min "syster" Johanna och hennes lilla Sonia och spana in deras hus som de köpte i Januari och jag inte kommit mig i väg att titta på föräns idag!


Jag och Alex lämnade Jossan på dagis och sen bar det i väg!


Huset är jätte fint, inte som man hade målat upp det när man sett alla rummen på bild, de låg helt olikt än vad jag hade tänkt mig, men det var jätte fint!...eller kommer bli när det är helt klart :0)


sonia och Alex var väl inte så intresserade av varandra det skiljer ju ändå 6månader emellan dom så de har inte kommit till lek stadiet ännu :0)

Men de är söta :0)


Vi tog oss en promenad i solen men det är inte direkt varmt! vi skulle ta en lite tur som var enkel att gå sa Johanna men...det var värsta leråkern!!!!men jag är ju å andra sidan ute i skogen så vad hade jag förväntat mig! *hahahaha*


Medans jag var där ringde dom från dagis och sa att Josefine inte mådde bra, hon hade inte ätit något och sa att hon ville gå och spy! men hon ville spy hemma....Jag var ju 10mil bort så jag ringde N. och han hämtade henne på 10min men det var ju inte något fel på henne, de hade stannat och köpt pizza på vägen hem och hon hade ätit upp en hel barnpizza själv! Då är man inte speciellt sjuk! Nej det där dagiset vi har kan ta och köra upp sig någonstans....så¨fort det blir lite jobbigt så skickar de hem barn dom inte vill ha kvar eller nåt jag vet inte vad de sysslar med!!!


Åkte hem så jag var hemma till 14 tiden då min man var tvungen att jobba lite mer.


Johanna hade något fuffens för sig när jag skulle åka jag kände det på mig men han sa inget och inte jag heller men jag fick en förklaring till mina aningar några dagar senare :0)


Hon klättrade upp på taket till parabolen(till saken hör att hon är extremt höjdrädd!) och satte ett kuvert med ett brev i på parabolen.....hennes kille skulle komma hem sen för att gå upp på taket och ställa in den....han kommer hem och klättrar upp...ser brevet...öppnar det och där står en romantiskt kärleksförklaring och att Johanna friar till honom!!! Det får ju tjejer göra idag då det är skottdagen och allt! Han klättrar ner och skricker JA!!!!! Det var lite romantiskt och finurligt frieri tyckte jag :0) så jag hoppas att jag kommer få gå på bröllop redan nu i år...kanske till hösten eller så :0)


Grattis Johanna gumman och Micke ni är så bra tillsammans!Puss

Av Veronica - 24 februari 2008 16:47

Niklas drog till Romme kl7 i morse för att åka lite lagg....och kommer hem i kväll någongång......jag vill inte bara sitta hemma så det var ju tur att mamma och jag bestämde i går att vi skulle åka till Uppsala och Fyrisparken och kolla in någon loppis så det gjorde vi. Packade in båda barnen och BÅDA avgnarna i bilen och for i väg vid 10.30 tiden var vid mamma vid 11 typ och då stod hon i bara morgonrock fortfarande!...om man ändå kunde unna sig den lyxen någon dag! ;0)

Var i Uppsala vid 12...det var kö in till loppisen!!!!!Helt sjukt mycket folk...inte passande att ha barnvagnarna med sig...men vad gör man inte, skulle aldrig kunna hålla reda på Jossan där inne och definitivt inne bära Alex hela tiden så det blev att man kollade lite snabbt vi de bord man kom fram till....Hittade ett par jeans till Jossan som såg fina ut för 10:- så det tyckte jag var skapligt :0)


Efter allt knuffandes och buffandes så var vi hungriga, stannade på Mac Donalds...brukar inte äta där men nu var vi riktigt hungriga så det fick bli det!

Jossan var glad det blev ju ett äventyr för henne...äter ju som sagt inte där så ofta så hon har inte lyckats fatta vad det är som tur är!


Men det var kul med en leksak i Happy mealen.


Körde hem mamma direkt efter det och sen hem för att duscha, ska in till stan på en resturang och äta med bowlingbrudarna!


Mamma skulle bara släppa ut hundrana och ta sin egen bil för att se komma och sitta barnvakt eftersom Niklas inte kommit hem tillsdess jag måste åka....



Mötte upp N och N vid gamla stans Tbana. Gick till resturangen där de andra väntade....vi var helt själva i lokalen men servicen var inte bra för det....kyparen kunde inte ens svenska....vi fick vänta länge på drickan och maten...ja smakade inte bra...och undertiden vi väntade så hörde vi en massa plingande från köket så jag tror nog att de mickrade maten vi åt.....förutom de jag och två till beställde...de var på en gjutjärnfat och var ryckande och fräsande varmt!!!!


Vi hade dock trevlig allihopa och skrattade mycket så sällskapet var det absolut inget fel på!!!!TACK TJEJER!!!!


Bestämde att vi ska åka på kryssning i april med klubben, ska bli skitkul!


Min man ringde och sa att han kommit hem nu och undrade om jag ville bli hämtad och hämtade upp mig i stan.....sen slutade min kväll där...dog hemma framför TVn till filmen TOLKEN med Nicole Kidman och Sean Penn, hyfsad film.

Av Veronica - 23 februari 2008 16:32

som vanligt så är det simmning med barnen som gäller denna dag med, det ända som är annorlunda idag är att barnens mormor ska med och kolla på dom :0)


Jossan fick ett utbrott innan vi skulle simma, hon ville inte vänta på sin tur utan gå upp och i bassängen på en gång fast den gruppen innan inte var klara...GUD tänker jag då som mamma kan dom bara bli klara annars kommer jag få hålla på tills det är dags att hoppa i.....men jag lyckades få henne på andra tankar tills det var dags...PUUUHH!


Jossan är ju en liten tjej med STOR vilja så att få henne och göra det som alla andra barnen i avttnet gör är i stort sätt omöjligt....så även idag...det ända som är kul är att springa upp för trappen och på kanten och hoppa ner i vattnet!......fast idag fick jag henne att krypa på en madrass med bågar och grejer som flöt i vattnet så de lyckades vi vara med på. :0)


Alex är lite lättare att göra med i vattnet, han har ju liksom inget val då han inte säger så mycket :0).....ännu! ;0)

Han är jätteduktig på att fatta att han kommer komma under vattnet och blundar och drar ett djupt andetag.

Min mamma tyckte det var häftigt att se.


Efter att alla barnen simmat var planen att vi skulle åka och gratta min svärmor som fyllde år i onsdags men hon har blivit magsjuk så det blev inställt......Jossan är ledsen...ville så gärna träffa farmor....:0(


Men jag bjuder faster och farbror och kusinerna på tacomiddag istället så kan Jossan och Edvin passa på att leka innan de åker till Spanien på måndag...lyckosarna!

Av Veronica - 21 februari 2008 16:44

idag så kom min mamma och hälsade på...följde med och hämta Jossan på dagis...hon blev paff att se mormor där :0)

Vi gick en omväg hem och stannade till vid en lekplats så hon kunde få leka lite...och mormor är inte den som är den hon ska leka lika mycket hon så både Jossan och mamma åkte rushkana om vart annat.....det är kul att ha en mamma som inte bryr sig om vad andra tänker...;0)


Sen var det dags att åka hem för mormor men vi bestämde att hon ska föjla med på lördag och titta när båda barnen simmar :0)

Av Veronica - 17 februari 2008 16:54

var hemma och slappa större delen av för och eftermiddagen men tog mig i kragen och gick ut på en promenad till garaget med barnen, det var skönt att få komma ut och få lite luft och röra på sig :0)

min svägerska och hennes barn mötte upp oss så barnen kunde leka lite. Jossan och Edvin blev så glada att få träffa varandra och busade hej vilt och sprang i skogen....de är så söta när dom är på de humöret :0)


Nu när vi kommit hem igen så väntar en soppa till middag och sen lite Jamie Oliver på TV senare ikväll...han är en grym kock alltså!



Av Veronica - 16 februari 2008 13:39

jadu kvällen igår kan man nog säga blev allt annat än vi tänkt oss.....P och L kom som det var planerat, jag fick en liten hjärte pressent av L som hon gjort själv som jag sagt att jag vill ha *hihihi* jätte fin! Tack gumman!


vi åt gott och allt sådant sen kom en kompis till på besök min kära granne V. men hon gick lika snabbt som hon kom....åt lite bara sen gick hon till Sorbone med min fiende nummer1!!!! Men är man kompis med båda som V är så kan man ju inte göra annat men sen ligger det ju lite mer än så bakom men det går jag inte in på här....

Iallafall......

Alex var allt annat än pigg, hans hosta är hemsk, men allt var ju stängt nu och akuten är lite väl drastiskt det är ju hosta men han dör inte av det, låter lite hemskt men man hör att det är okej ändå :0)

Så han somnade inte förens vid 24 tiden av typ utmattning....och då vaknade Josefine av något och började kräkas så då var det bara att ta hand om henne, stackars liten..... hon somnade om ganska snabbt dock så det var ju skönt för henne.


Sen på morgonen så packade vi våran kära badväska som vi brukar och hon började spy igen....och det kom i andra änden med så det var bara att säga till henne att det blir ingetbad i dag lilla gumman....hon blev så besviken hon ville ju verkligen simma......det känns så jobbigt när man gör sina barn besvikna.......


Min man då....jo han klarar inte av att dricka så mycket alkohol med sin mage längre så han låg i sängen typ hela morgonen och åmade sig men det var nog mer än bara drinkar som satt spår i magen för han och Jossan var inte i form alls......så det var bara jag som var på benen idag.


Tog lillplutten till doktorn så han skulle få något mot sin hosta, han fick två sorter....ventoline och molipect....ska tas var tredje timme varannan gång vardera så länge jag tycker att det behövs.....han verkar dock tycka det känns lite bättre, han får upp lite mer i från rören så det är bra.


Jossan kryade på sig en stund på dan och vi trodde hon var okej men det var hon inte alls....när hon skulle äta middag så kom hon fram till mig och sa -Mamma jag vill spy!

vi sprang till toan och mer än så var det typ inte...resten får ni tänka er själva :0)


men efter det så ville hon ha maten...barn är konstiga de funkar inte riktigt lika som oss ändå....:0)


Kollade in schlagern senare på kvällen och Alex ville inte sova i vanlig ordning, Jossan slocknade någon gång vid 20.30 då hon bara gick in och la sig(bara det är ett tecken på att hon inte mår bra!). Alex han höll på och skrek och skratta om vart annat bara för att han skulle få vara uppe, det tog ända tills "se upp för dårarna" var slut innan han somnade....och det gjorde vi med......


Av Veronica - 15 februari 2008 17:40

Idag har jag tro det eller ej INTE bakat! Jag har tagit hand om vårat hem som mer eller mindre känns det som om förfallit.....städat det noga och varit duktig :0)


alex är fortfarande krasslig men han har varit så snäll som alltid ändå. Suttit i gåstolen och tittat på moppen som farit runt och undrat vad det är för en rolig grej :0)


ikväll kommer Lina och Patricia och kollar på Let´s Dance och äter Niklas berömda revbensspjäll :0) ska bli kul! kommer heja på Tony och Richard och Karl-Petter :0).



Av Veronica - 14 februari 2008 16:37

Jag tycker nog allt att den här dagen är lite överskattad....man ska väl kunna komma hem till sin älskade med blommor och annat gott vilken dag som helst inte just idag!?

Jag och min man brukar inte ta det så allvarligt, kommer han hem med en ros så är det klart jag blir glad, och visst jag har ju köpt något till honom med :0) en ask med 8st choklad parliner i en hjärtformad ask såklart!


Jag fick en stor röd ros av min underbara man, han kommer inte så ofta med blommor men det gör mig inget för jag vet att han uppskattar mig på så många andra sätt. Får kanske blommor av honom två-tre gånger om året, på våran bröllopsdag och vid enstaka tilfällen som idag. :0)


Men som sagt jag tycker fortfarande att den här dagen är överskattad! Allt för att vi ska tvingas/luras att köpa saker.......



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards