Alla inlägg under mars 2008

Av Veronica - 7 mars 2008 21:47

Ikväll är vi bjudna på middag hemma hos patricia och hennes barn :0) vi ska äta lasange och titta på let´s dance :0)


Hämtade Jossan tidigare på dagis då det är så fint väder och så passade vi på att leka lite med kusin Edvin ute i solen :0)


Gick till en lekpark i närheten, Alex fick gunga och han skrattade och skrattade....så söt han är min lilla gullprins!


Edvin och Jossan hade en hyfsat bra dag att leka med varandra, de åkte ruschkana och klättrade i ställningen runtom och gungade dom med, men de slogs om varandras trehjulingar...aldrig kan de låta bli att kivas om något!men men de kommer nog alltid att vara så mellan dom, de är ju lika tighta som syskon :0)


Stor kusin Lucas kom efter skolan och lekte med dom med, det var roligt tyckte dom :0)


En lyckad dag i solen!!!!!


Middagen var mycket god och N busade med Mickan och Andreas som vanligt, de är tokiga! Synd var att Matte och Carin åkte ut :0(


men det kommer en ny fredag nästa vecka :0)



Av Veronica - 5 mars 2008 21:34

vaknade bakis....blev tok för mycket att dricka i går...det som känns mest är de äkliga shotsen!!!mår illa bara av tanken!!! Sambucca Baylies!!!!!Usch vilken combo! testa inte för guds skull!!!!


Kvicknade väl till till halv 10 och gjorde ett tappert försök till att äta frukost med det var inte förstklassig frukost om ni frågar mig....färsk frukt och grönsaker som hade torkat till lite och dåligt med juicer att dricka gjorde inte min frukost....så jag hoppade den. Gick och la oss i hytten igen och sov en stund tills det var dags att gå till SPA avdelningen och relaxa lite innan våran behandling...25min massage :0)


DEt var tok härligt att sitta och bubbla i diverse bubbelbad de hade., men det som var skönast var nog att sitta i utebadet...solen sken och det var varm och skönt i vattnet men i luften var det bara 3 grader så jag hade velat ha en mössa :0)


var hemma på land igen vid 16 tiden och tog tunnelbanan hem för att någon skulle slippa hämta oss i rusningstrafiken.


Stannade och tog en hamburgare på vägen för att få något i magen...mitt första mål i dag!


Jossan och Alex blev glada att se oss och allt hade gått bra för svärföräldrarna med så det var ju skönt :0)


Jossan visste direkt att vi hade godis med oss hem till henne...fattar inte vad barn lär sig allt ifrån :0)

Av Veronica - 4 mars 2008 21:23

idag är dagen som jag längtat till äntligen här!!!!!


Ska på kryssning med min underbara man ikväll för att fira att vi varit gifta i hela 2år!!!! Har bokat lyxsviten på Birka och massa mys :0)


Vi fick gå ombord först av alla via VIP ingång och bara ta hissen upp och gå ombord :0) det kändes lite speciellt och flott :0)


Hytten var häftig!!!Vi kom in i vardagsrummet med en stor soffa och ett matbord för fyra med en massa god frukt på....barskåpet var laddat med en champange som vi genast öppnade ;0).....tog trappen upp till övervåningen och en stor säng och ett badrum med både bubbelbadkar och dusch! ;0)

Och så fönstrena som gick från golv till tak och utsikten var häftig...det var längst fram på båten....kaptenen satt ovanför oss kunde man se om man lutade sig och tittade upp :0)


Maten var underbart god men klumpig som jag var så glömde jag kameran i hytten så jag kunde inte fota den!!!


Men vi åt till förrrätt: stekta kam musslor med forellrom och saffrans sås!!!bara såååå gott!!!!!!


Huvudrätt: Halv grillad hummer med parmesanost och bruschetta och paella...också bara sååå gott!!!!!!


Efterrätt tog jag Chevré gratinerade bär.....inte så gott som det låter.....osten skulle varit lite mer smält men annars gott och lagom stor portion, Niklas tog congac fikon...inte heller så gott...kom med ett helt fikon som var delat på mitten och lite vaniljsås på sidan om...inte så mycket congac smak heller enligt N.....men helheten var mycket bra!!!!!




Av Veronica - 3 mars 2008 21:22

...som en tok hela dagen och gjort fint då svärföräldrarna kommer i morgon och ska sova över och ta hand om barnen medans vi är på kryssningen :0)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards